Senin, 25 Oktober 2010

KAMOV HELIKOPTER

Kamov designs

KaSkr-I Gyrocraft
25 September 1929: The first Soviet autogyro, designed by Kamov and Skrzhinskii. Based on Cierva models. Please review and edit information on this topic and it's sub-topics by an expert or better informed person.
Kamov A-7 1934
An autogyro primarily used for observation duties.

Ka-8 Irkutyanin 1947
single seat helicopter
Ka-9

Ka-10 Hat 1950
single-seat observation helicopter
Ka-11
small single-seat helicopter
Ka-12
multi-purpose nine-seat helicopter
Ka-14
light multipurpose helicopter
Ka-15 Hen 1952
two-seat utility helicopter
Ka-18 Hog 1955
A Ka-15 with a large fuselage and a 280 hp Ivchenko AI-14VF engine. Could carry 4 passengers. 200 units built (approximately)
Ka-20 Harp 1958
twin-engine antisubmarine helicopter prototype


Ka-22 Vintokryl 1959
experimental rotor-winged transport aircraft

Ka-25 Hormone 1961
naval helicopter


Ka-26 Hoodlum 1965
light utility helicopter

Ka-27 Helix 1974
anti-submarine helicopter

Ka-28
export version of Ka-27

Ka-29 Helix B

Ka-31
airborne early warning helicopter (ASW & C)
Ka-27 IOC: 1981
Ka-29 IOC: 1985 Also Known As : Helix Helix B
Ka-29RLD

Ka-29TB
Ka-31

Origin
Russia
Contractor/s
Kamov Kumertau Aviation
Production Enterprise
Applications
Project 11661
Vikramaditya Vikrant
Family Members
Ka-27
Guided Missiles:
9M114
Power plant:
TV3-117 (2)
Ka-32 1974
anti-submarine helicopter
Ka-34
heavy rotary-wing aircraft

Ka-35
heavy jet-powered rotary-wing aircraft. It contains two four-blade rotors side-by-side on wings with turbojet engines for in-flight acceleration. Little is known of this aircraft, but photos of a model exist in several places.

Ka-37 1993
An unmanned coaxial helicopter developed with Daewoo of South Korea initially designed for agricultural tasks. Performances are a max weight of 250 kg ( 50 payload ), speed of 110 km/h, and a flight duration about 45 minutes.
Ka-40 1990s?
anti-submarine helicopter (Replacement for the Ka-27. In development)

Ka-50 "Hokum/Black Shark" 1982
single-seat attack helicopter

Ka-50 2 "Endorgan"

Ka-52 "Alligator" 1997
two seat attack helicopter and widely used model


Ka-58
Ka-118 1980s-1990s
A NOTAR development - light multirole helicopter
Ka-126 Hoodlum-B 1980s
light utility helicopter
Ka-128
light utility helicopter

Ka-60 Kasatka 1990s
Transport/utility helicopter
Ka-62 1990s
civilian transport and utility helicopter

 

Ka-64 Sky Horse 1990s
naval transport and utility helicopter

Ka-90
High-speed helicopter project.
Ka-92
passenger helicopter


Ka-137 1990s
Unmanned drone/unmanned multipurpose helicopter
Ka-115 Moskvichka 1990s
light multi-purpose helicopter

 
 
Ka-226 "Sergei" 1990s
small, twin-engined utility helicopter
 Drawing of an earlier model of the Kamov V-50


 Drawing of the Kamov V-50 model
V-50 1960s
A high-speed assault helicopter project with tandem rotors, with a projected speed of 400km/h. The project was abandoned in the late 1960s and two different models exist. Cancelled.
V-60 1980s
A light scout and escort helicopter
V-80 1970s
A series of design studies for an attack helicopter (culminating in the Ka-50)

V-100
A heavy attack helicopter project with a pusher: propeller to exceed the speed of 400 km/h. Not built.

Sumber : http://www.deagel.com/

PESAWAT HYDRO 2000

HYDRO 2000 pesawat yang sangat cocok dengan kondisi geografi Indonesia yang 2/3 wilayahnya adalah lautan karena pesawat ini bisa mendarat di air.

KETERANGAN RESMI DARI PT. NURTANIO BANDUNG/INDONESIA TENTANG BO 105 VERSI MILITER PADA TANGGAL 6 APRIL 1978.

Helikopter BO 105 versi militer :
Angkatan bersenjata bisa membeli helikopter yang lebih cepat, lebih besar, dan lebih kuat dayanya.
Namun dalam kelas 2, 3 ton hanya helikopter ringan BO 105 yang mampu memberikan daya guna mesin kembarnya dengan sempurna dan mudah dikontrol.
Kemampuan ini telah dibuktikan dengan pelayanannya selama 7 tahun di seluruh dunia, siang malam dalam segala cuaca.

HELIKOPTER INI TANPA TANDINGAN
Design untuk segala cuaca.
BO 105 mampu mengudara sewaktu helikopter lain terpaksa "grounded".
Dengan peralatan untuk terbang malam, I F R serta adanya hingeles rotor, BO 105 akan sanggup beroperasi dalam badai.
Mampu terbang rendah di segala medan. Kemampuan manuvernya dapat diandalkan, sekalipun dengan keadaan "Load factor" negatif.
Dalam keadaan darurat BO 105 dapat mengangkut 10 orang (Kapasitas ruang bagasi 1,5 meter kubik).
BO 105 dilengkapi dengan cargo hook yang mempunyai daya angkat 1 ton.
Karena bebas getaran, BO 105 sangat ideal bagi landasan senjata. Cocok untuk pertempuran darat dan laut.
BO 105 dapat dipersenjatai dengan roket, kanon, roket anti tank maupun torpedo.
Didesign secara moduler untuk mempermudah pemeliharaan.

JAMINAN KEAMANAN!
Setiap sistem yang vital pada BO 105 mempunyai sistem ganda, dilengkapi dengan mesin turboshaft, sistem hydraulic rangkap dua, dua sistem tenaga listrik dan setiap mesin dilengkapi dengan saluran minyak dan bahan bakar tersendiri.
Bilamana salah satu sistem tidak bekerja, sekalipun dengan muatan maksimal BO 105 akan sampai pada tujuan dengan selamat.
Helikopter ini sanggup terbang rendah sehingga sukar dideteksi musuh, sedangkan daun rotornya bersifat anti peluru karena dibuat dari bahan reinforced fiberglass.
Melalui kompetisi yang berat BO 105 telah dipilih oleh angkatan udara Jerman dan Belanda.

Semua pilot militer mengagumi kemampuan BO 105 untuk terbang di segala cuaca, mudahnya pemeliharaan, karakteristik penerbangannya yang sempurna dan keamanannya yang tinggi.
Dapat ditambahkan bahwa BO 105 S adalah merupakan versi "Stetched"' yang mempunyai cabin lebih panjang untuk 6 orang.